C H 21 15 K

با کمترین امکانات بهترین باشیم

C H 21 15 K

با کمترین امکانات بهترین باشیم

سیستم عامل فراموش شده

دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۴۶ ب.ظ

می دانم شاید کمی احمقانه به نظر میرسد که به جاوا بگویم سیستم عامل چون درواقع پلت فرم هست نه سیستم عامل . ولی چون زمانی که قدرت نمای می کرد هنوز سیستم عاملی برای تلفن همراه نبود . نام سیستم عامل برازنده این پرنس زیباست . 

پرنس ! اوه نه فنجان قهوه پرنس . حالا خوب شد.

زبان جاوا و جاوا ی قصه ما یکی هستند . جاوا می تواند روی تمام سیستم عامل ها اجرا شود ولی برای اجرا شدن به یک ماشین مجازی نیاز دارد . جالب اینجاست که روی سیستم عامل های کامپیوتر هم اجرا می شود . ولی چگونه ؟

قبول دارید که تمام دستگاه های حساب گر ( کامپیوتر، تلفن همراه، ماشین حساب ، دستیار های دیجیتال و… ) از یک زبان ماشین به اسم زبان باینری یا (0،1) استفاده می کنند. خوب ما انسان ها برای این که بتوانیم با این دستگاه ها ارتباط بر قرار کنیم از یک رابطی به اسم سیستم عامل استفاده می کنیم . ولی زمانی که سیستم عامل نبود چی؟ خوب با یک مثال چطور ید؟

من و همکار چینی ام در یک اتاق کار می کنیم . من روی برگه ها رو امضاء می کنم و دوستم روی امضا مهر می زند . من کارم را بلد م و وقتی که برگه را به دوستم می دهم او هم کار خودش را می داند . ولی من به هیچ وجه نمی توانم به او بگویم روی برگه بنویس “دوست دارم” . چون زبان یک دیگر را نمی دانیم.

سیستم های بدون سیستم عامل هم به این صورت هستند . زمانی که شما برنامه ای را باز می کنید . برنامه کاری را می کند که باید انجام دهد .

به مسئله خودمان برگردیم .

جاوا برای حل این موضوع یک ماشین مجازی طراحی کرده است . ماشین مجازی کد های برنامه را برسی می کند و در صورت هم خوانی با سخت افزار آن را به زبان ماشین ترجمه می کند . (برای همین گفتم سیستم عامل ).

ولی در سیستم عامل های دیگر مسئله کمی متفاوت هست.

جالب شد . نه؟

خوب با چیزهای که من گفتم پس باید بتوانیم رو ی تمام سیستم عامل ها برنامه هی جاوا را اجرا کرد . خوب صد در صد می تواند . به کمک برنامه های زیر .

برای سیستم عامل اندروید

نرم افزار Java/J2ME Runner و نرم افزار   JBed build

با این دو نرم افزار می توانید نرم افزار ها و بازی های جاوا را در گوشی اندرویدی خود اجرا و نصب کنید.

منبع: www.segl.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی